اجرای طرح «بام» توسط آتش نشانی شیراز

بامداد خبر، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه طرح بانوان آتش نشان در محلات را اجرا کرده ایم، افزود: این طرح که به نام «بام» شناخته می شود در ۱۵۶ محله شیراز و ۱۱ منطقه شهرداری آموزش ها در حال اجراست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، […]

بامداد خبر، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه طرح بانوان آتش نشان در محلات را اجرا کرده ایم، افزود: این طرح که به نام «بام» شناخته می شود در ۱۵۶ محله شیراز و ۱۱ منطقه شهرداری آموزش ها در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، آتش پاد دوم هادی عیدی پور، ضمن خوش آمد گویی به آتش نشانان داوطلب گفت: روز جهانی داوطلب همزمان با روز پنجم دسامبر و ۱۴ آذر در تقویم شناخته می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: آتش نشان داوطلب به سطحی رسیده اند که می توانند عملیات ها را مثل سایر آتش نشانان اجرا کنند.   وی با اشاره به اینکه مردم را ولی نعمت خود می دانیم، اظهار کرد: بدون حضور مردم در حوادث بژرگ به نتیجه نخواهیم رسید، مردم در زمان حوادث کنار ما هستند و کمک می دهند و با کوچکترین چشم داشتی برای یاری رساندن حضور می یابند و سعی می کنیم روز بروز جمعیت داوطلب را افزایش دهیم.

عیدی پور با اشاره به اینکه طرح بانوان آتش نشان در محلات را اجرا کرده ایم، افزود: این طرح که به نام «بام» شناخته می شود در ۱۵۶ محله شیراز و ۱۱ منطقه شهرداری آموزش ها در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر آتش نشان باید پنج نفر داوطلب آماده به کار وجود داشته باشد، افزود: با جمعیت ۹۰۰ آتش نشانی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر آتش داوطلب را خواهیم داشت. عیدی پور از خرید تجهیزات آتش نشانی خبر داد و گفت: طرح «زمستان را به شادی» به معنای گذراندن زمستان ایمن است که بدون همراهی مردم در حوزه پیشگیری و گاز گرفتگی، ایمنی حوادث جاده ای، سیل و … این طرح به سرانجام نمی رسد.

بر اساس این گزارش در ادامه، افسانه خواست خدایی، هم گفت: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، یک روز بیماری کرونا روی داد و پزشکان و پرستاران از جان خود گذشتند و امروز هم آتش نشانان داوطلب هم آموزش می بینند تا در محلات خود کمک به مردم کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه برای یک کشور بالاترین سرمایه مردم آن کشور است، اضافه کرد: آتش نشانان داوطلب سابقه دیرینه در شیراز دارد و گروه های مردمی در محلات فعالیت می کنند و آموزش بانوان در محلات را آغاز کردیم و با همراهی سازمان آتش نشانی طرح برنامه ریزی شد و در هر محله چهار بانو آموزش می بینند و آموزش را به خانواده و همسایگان خود منتقل می کنند و امروز شاهد شکوفایی این طرح هستیم و این طرح با اعطای گواهینامه رسمی به پایان می رسد.

خواست خدایی اظهار کرد: طرح آموزش دانش آموزان در حوزه خدمات ایمنی و آتش نشانی خواهیم داشت و آموزش خبرنگاران را هم شاهد بودم چرا که این افراد در تمام حوادث حضور دارند.وی گفت: شهرداری شیراز اتفاقات خوبی را در شیراز رقم می زند که با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز است که به مناسبت دهه فجر ۵۰ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح پروژه خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش در ادامه محمدتقی تذروی، دیگر عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: راه اندازی این کار مردمی یک کار عظیم است چرا که اگر دست به دست هم یک حادثه را کاهش دهیم کار بزرگی را رقم زده ایم و اصولا طرح های پیشنهادی برای کاهش یک حادثه مطرح می شوند.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از ۲ طرح آتش نشانی رونمایی و از آتش نشانان داوطلب شیراز تجلیل شد.

 

آتش‌سوزی گسترده در پشت بام فروشگاه پارس لند مهار شد